فراخوان جشنواره ملی «عکس آیات» منتشر شد بازگشت Back

فراخوان جشنواره ملی «عکس آیات» با عنوان «قرآن، معنای زندگی» از سوی اداره کل ارشاد استان کرمان منتشر شد.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با همکاری اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره ملی «عکس آیات» را با عنوان «قرآن، معنای زندگی» در چهار بخش ملی، ویژه، استانی و مردمی با هدف آشنایی بیشتر جامعه ایران به مفهوم «قرآن» به عنوان یک راهکار، همزمان با ولادت پیامبر رحمت و هفته وحدت در آبان ماه سال ۱۳۹۷ در موزه صنعتی کرمان برگزار می‌کند.
 
معنویت و عرفان عملی با فرهنگ قرآن برای زندگی بهتر، روزنه عشق به همنوع با توجه به تأکید قرآن بر بخشش، زندگی سالم با توجه به آیات قرآن در تکریم خانواده، مراسم و اعیاد مذهبی، اعیاد قرآنی و عترتی و فضاهای اسلامی (مساجد، امامزاده‌ها، تکایا) مرتبط با آیین ‫ها و مناسبت‫ های مذهبی محورهای اصلی این رویداد است.
 
تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه قرآن و نشر آن در جامعه، شناسایی استعدادهای بالقوه و تبدیل آنها به بالفعل و معرفی آنها در سطح ملی و زمینه‌سازی برای گسترش آموزه‌های قرآن در زندگی فردی و اجتماعی از جمله اهداف برپایی جشنواره ملی عکس آیات است.
 
این جشنواره در چهار بخش ملی (برای تمامی عکاسان و علاقمندان عکاسی در محورهای جشنواره)، بخش استانی (مختص عکاسان ملی و کرمانی با محورهای جشنواره در گستره استان کرمان)، بخش ویژه (با محوریت پرهیز از اسراف) و بخش مردمی (مختص به محورهای جشنواره با حضور گسترده مردمی) برگزار می‌شود.
 
محمدمهدی رحیمیان، فرهاد سلیمانی، مجید ناگهی، مهدی جعفری، حمید صادقی هیأت داوران جشنواره ملی «عکس آیات» هستند. آغاز ثبت نام و دریافت تصویر آثار از سه‌شنبه ۱۳ شهریور ماه ۹۷ آغاز شده و شنبه ۲۱ مهرماه ۹۷ آخرین مهلت آثار است.
 
سه شنبه و چهارشنبه اول و دوم آبان ۹۷ آثار انتخاب خواهد شد و اسامی پذیرفته شدگان ۹ آبان اعلام می شود. اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره ۳۰ آبان ۹۷ بوده و نمایشگاه موزه شماره ۲ صنعتی کرمان نیز در همین روز افتتاح می‌شود.
 
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از مقررات جشنواره، آدرس دبیرخانه و جوایز این رویداد می‌توانند به سایت جشنواره مراجعه کنند.
تاریخ خبر:  1397/06/14