مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان: باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی ید واحده شویم بازگشت Back

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی قرآنی ید واحده شویم و با انسجام بیشتری در این حوزه فعالیت کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "محمدرضا علیزاده" امروز ۱۳ شهریورماه در نشست خبری رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس "آیات" اظهار کرد: در عرصه قرآن و عترت فعالیت های بسیار خوبی در کشور و استان کرمان انجام شده. به ویژه در سال های اخیر با رویکرد معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برنامه های خاصی به صورت منسجم طراحی شده است.

وی با بیان اینکه با کار تحقیقاتی و علمی که انجام شده، خروجی آن تعدادی برنامه شاخص و هدفمند است که امروز شاهد اجرای آنها هستیم تصریح کرد: طی دو سال اخیر هفته قرآن و عترت استان کرمان را برگزار کردیم و در سال جاری جشن رمضان را شامل نمایشگاه ها، محافل قرآنی و ... برگزار کردیم و تعویض بیش از ۱۵ هزار نسخه قرآن کریم، مفاتیح و نهج البلاغه در نمایشگاه ها و ... در ماه مبارک رمضان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در استان کرمان بیش از ۳۰۰ موسسه فرهنگی قرآنی وجود دارد، عنوان کرد: اتحادیه منسجم قرآن استان در سال گذشته تشکیل شد و فعالیت های حوزه قرآن و عترت با همکاری و تعامل موسسات فرهنگی قرآنی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی قرآنی ید واحده شویم و با انسجام بیشتری در این حوزه فعالیت کنیم.

وی افزود: تاکنون ۱۳ دوره نمایشگاه قرآن کریم در مرکز استان و ۱۲۰ نمایشگاه در شهرستان های استان برگزار شده و بیش از ۲ هزار جلسه خانگی قرآنی در استان کرمان برگزار می شود و بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان قرآنی استان بیمه هستند.

علیزاده اظهار کرد: سند توسعه قرآنی استان کرمان با همکاری فعالان حوزه قرآن، کارشناسان قرآنی، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی در حال تدوین است.

وی در ادامه با اشاره به جشنواره های ملی آیات در سطح کشور بیان کرد: جشنواره عکس آیات در آبان ماه امسال در چهار بخش ملی، استانی، ویژه و مردمی برگزار می شود.

تاریخ خبر:  1397/06/14